2010年9月22日水曜日

アカウント凍結解除の件

本日凍結されたアカウントに駄目元でログインしてみたところ、なんと凍結が解除されていました。Twitter社からのメールによると、凍結期間は最低でも1週間とされていたのですが、凍結から2日で解除されたことになります。

この間にTwitter社からアカウントを凍結された他のユーザが記した解除までの手順を参考にして、アタクシもTwitter社に解除要求のメールを送信しました。

その手順の詳細については、他のブログでも紹介されておりますが、アタクシが参考にしたのはこちらの記事です。参考にしたというよりも、この記事に書かれていることをそのまま実行しただけです。

すなわち、

①suspended◎twitter.com(◎→@)に、以下のメール文を送付する

I have found @(凍結されたアカウント), my original Twitter account, being suddenly suspended.Could you unlock suspension if there are no problems with @(凍結されたアカウント)?

※この際、Twitterに登録したメールアドレスを使用する

②Twitter社から自動返信メール(下記引用)が来るので、①と同じメール文を返信する(引用返信)

Hello ******* !

We understand that you're contesting an account suspension. Please be sure to read this entire email; you will need to take further action in order to reopen your ticket and trigger a review of your account.

Twitter suspends accounts for a variety of reasons:

If your account was suspended for aggressive following behavior, you should have received an email notification to the address associated with your Twitter account. You'll need to confirm that you've removed all prohibited following automation from your account, and will stop any manual aggressive following behavior. To expedite your appeal process, please review our Best Practices page if you haven't already (http://help.twitter.com/entries/68916), and then reply to this ticket with a confirmation that you understand our policies and will not engage in any prohibited following behavior.

If you didn't receive an email indicating why your account was suspended, please take a minute to review the Twitter Rules (http://www.twitter.com/rules). If you suspect you've been suspended for another reason, please reply to this email with a short explanation.

While we strive to avoid mistakes, it's also possible that your account was suspended in error. If after reviewing the Rules, you have no idea why your account was suspended, just reply to this email indicating as much, and we'll take another look at your case. Our apologies if the error turns out to be ours.

Thanks,

Twitter Support

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Responding to this email will reopen this ticket and put your ticket in queue for support. If you do not reply, your case will be closed. Note that you need to reply from the address this mail was sent to. If you use an alias (such as username+alias@gmail.com) to manage your account, ensure that your reply comes from the alias address or your ticket may not be seen by our support staff.

Your request summary is:

xxxxx, Sep 21 08:48 am (PDT):

I have found @**** , my original Twitter account, being suddenly suspended.

Could you unlock suspension if there are no problems with @****?

以上の手順を踏んで、翌朝ログインしてみたら凍結が解除されておりました。

もっとも、アタクシは同時に2つのアカウントを凍結されたのですが、もう一つのアカウントで上記の手順を踏んでも今のところ解除されるには至っておりません。なお、2つのアカウントが凍結された理由は、短期間での過剰フォロー行為であり、凍結理由は共通しています。

同じ理由でほぼ同時に凍結された2つのアカウントで、これまたほぼ同時に先の手順を踏んだわけですが、解除時期に差異があるのはTwitter社の気まぐれでしょうか。

ともあれ、目出度く短期間で凍結が解除されたので一先ず良しとしましょう。

なお念のため、Twitter社から送られてきた凍結解除の旨が記されたメールを引用しておきます。

Hello,

Your account was caught by one of the automated systems we have in place to keep Twitter spam-free. It looks like you might have been following other users a bit too aggressively, as a disproportionately large number of the users you followed have blocked your account or reported your account as spam.

Your account is now unsuspended, but you might want to review your criteria for following other users and take another look at our rules and best practices pages at this time:

The Twitter Rules: http://twitter.com/rules

Following Limits and Best Practices: http://support.twitter.com/entries/68916

Automation Rules and Best Practices: http://support.twitter.com/entries/76915

Please note that further violations may result in permanent suspension.

Thanks,

phantasm

と、こんな感じです。もう一つのアカウントの凍結も解除されたら、また報告しようと思います。

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